شمس گستر کوار

جدیدترین قیمت محصولات پروتئینی در بازار/ عقب‌نشینی مرغ و مقاومت گوشت گوسفندی

تعداد بازدید: 952
نویسنده خبر :
منبع : منبع : خبرگزاری فارس
19 1398 اسفند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس از بازار محصولات پروتئینی، قیمت برخی محصولات مانند مرغ و گوشت گوسفندی تا حدودی از روند افزایشی چند روز اخیر عقب‌نشینی کرده و قیمت گوشت گوساله هم تثبیت شده است.

هفته گذشته قیمت گوشت گوسفندی 30 هزار تومان در هر کیلو افزایش یافت و قیمت مرغ هم افزایش بیش از یک هزار تومان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرد، امروز قیمت‌هایی که روی تابلوی مغازه‌ها نقش بسته، حاکی از کاهش قیمت مرغ و تثبیت قیمت گوشت گوساله و عقب‌نشینی 20 هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی است.

قیمت‌های امروز در واقع کاهش قیمت هفته گذشته است، اما پیش از این هم کارشناسان متفق‌القول بودند که قیمت گوشت در بازار گران است و باید کاهش داشته باشد، به ویژه اینکه عرضه دام بسیار است و دامداران استان‌های مختلف از انباشت و تراکم دام در دامداری‌هایشان گلایه دارند.

بر همین اساس امروز در منطقه جنوب تهران قیمت هر کیلو ران و دست گوساله 79 هزار و 500 تومان، گوشت مخلوط گوساله 74 هزار و 500 تومان، چرخ کرده گوساله 59 هزار و 500 تومان، گوشت گوسفند هر کیلو 120 هزار تومان و گوشت منجمد 46 هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ هم که در روزهای گذشته نزدیک 13 هزار تومان رسیده بود، امروز کیلویی 11 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.

قیمت سایر متعلقات مرغ نیز به شرح زیر است:

ران مرغ 12 هزار و 200 تومان، ران مرغ بدون کمر 12 هزار و 500 تومان، سینه مرغ با استخوان 14 هزار و 500 تومان، سینه کبابی 20 هزار تومان، فیله مرغ 26 هزار تومان، کمر مرغ 16 هزار و 500 تومان، کتف و بال 14 هزار و 500 تومان، گردن مرغ 4 هزار و 500 تومان،‌ دل مرغ 7 هزار و 500، پای مرغ 3 هزار و 500 تومان، سنگدان مرغ 6 هزار و 500 تومان و جگر مرغ 3 هزار تومان عرضه می‌شود.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که قیمت تخم‌مرغ هم افزایشی نداشته و هر شانه تخم‌مرغ به قیمت 19 هزار تومان عرضه می‌شود. ایران در تولید مرغ و تخم‌مرغ خودکفا است و صادرات هم دارد. سالانه 2 میلیون و 500 هزار تومان مرغ در کشور تولید می‌شود که حدود 2 میلیون تن آن در داخل کشور مصرف می‌شود.

همچنین سالانه حدود یک میلیون تن تولید تخم‌مرغ است که کامل در این محصولات خودکفا است.

* ثبات قیمت ماهی

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، قیمت ماهی هم در روزهای گذشته افزایشی نداشته، به طوری که هر کیلو ماهی آزاد 27 هزار و 500 تومان و ماهی تیلاپیا 53 هزار تومان عرضه می‌شود.

ایران در تولید ماهی قزل‌آلا جایگاه نخست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جهان دارد. وجود دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب و همچنین ظرفیت‌های فراوان پرورش ماهی و میگو و ماهیان خاویاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده است.

مقالات مرتبط

نظراتــــ

Submit Express