شمس گستر کوار

بسته شدن پرونده طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس دهم

تعداد بازدید: 1052
نویسنده خبر :
منبع : منبع : خبرگزاری فارس
22 1399 اردیبهشت

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به مخالفت نمایندگان مردم در جلسه علنی امروز مجلس با گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: علی رغم تخلف آئین‌نامه‌ای هیئت‌رئیسه مجلس در ارجاع طرح تشکیل وزارت بازرگانی به صحن علنی مجلس بدون بررسی در کمیسیون اجتماعی، صرفا 89 نفر از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه به گزارش این کمیسیون رای مثبت دادند و عملا پرونده این طرح در مجلس دهم بسته شد.

پاپی زاده با اشاره به اینکه ملاک رای گیری برای این طرح، باید دو سوم آرا می بود، اضافه کرد: با این وجود، هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز تخلف آئین‌نامه‌ای داشت و مجددا رای نصف بعلاوه یک را ملاک تصویب این طرح قرار داده بود.

وی در بیان امکان مطرح شدن مجدد طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس آینده، افزود: با توجه به اینکه تشکیل وزارت‌خانه‌ جدید بار مالی به همراه دارد، نمی‌تواند در قالب طرح مطرح شود؛ مگر اینکه هیئت رئیسه مجلس آینده مشابه هیئت رئیسه مجلس فعلی، با دور زدن آئین نامه این امکان را به طور غیرقانونی فراهم آورند.

پاپی‌زاده با اشاره به دلایل مخالفت خود با طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تجارب شکست‌خورده تشکیل وزارت بازرگانی در کشور، گواه این مدعی است که تاسیس این وزارت‌خانه در شرایط فعلی نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند بلکه شرایط را برای تولید داخلی نیز سخت خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان ضمن اشاره به تجربیات به جا مانده از تشکیل وزارت بازرگانی در سال های گذشته، بیان کرد: متاسفانه دولت‌های موافق تشکیل وزارت بازرگانی در گذشته، به جای تقویت تولید، قصد داشتند با حربه واردات نسبت به عرضه کالا در کشور اقدام کنند که اقدامات از این دست با شکستن کمر تولید منجر به بدتر شدن شرایط اقتصادی شد

مقالات مرتبط

نظراتــــ

Submit Express